zondag 15 mei 2016

Een zonnige kaart

Omdat het deze week zo'n prachtig weer was, een zonnige kaart.
Met een hele leuke techniek!


En zo maak je deze kaart:


Je stempelt eerst op een basiskaart (deze is 14,5 x 10,1 cm) een aantal stempels naar keuze.
Ik gebruikte hiervoor de stempelset Garden in Bloom.
Gebruik hiervoor Stazön of Archival Inkt.


Daarna breng je accenten aan met witte vette krijt, ik leende hiervoor een wit wascokrijtje van mijn zoontje.
Het is de bedoeling dat straks de inkt niet hecht aan het witte krijt.


Begin met de lichtste kleur te sponzen. Dit is Crushed Curry. Maak een patroon zoals jij het leuk vindt, een beetje meer of minder maakt niet uit. Ieder kaartje zal telkens weer anders worden en dat maakt het zo leuk.


Hierna kun je nog weer accenten aanbrengen op het gesponste gedeelte met het witte krijt. Zo zal de andere kleur straks niet hechten en krijg je een mooi kleurverschil.


Nu kun je met de andere kleur gaan sponzen. Ik gebruikte hiervoor Melon Mambo.
Eerst de witte gedeeltes gesponst en daarna ook stukken over het geel aangebracht zodat je een kleurenmix krijgt.
Je kunt natuurlijk ook meerdere kleuren gebruiken, zoals jij het zelf leuk vindt.


Als je tevreden bent gelijk met een tissue goed over de kaart wrijven zodat je overtollig inkt verwijdert en de witte krijtgedeeltes mooi wit blijven.


En klaar is je achtergrond.

Mijn kaartje bleef heel simpel omdat ik juist het leuk vond de aandacht naar de bloemen te trekken.
Een banner erop met een tekst en afgemaakt met een Melon Mambo dotje.


Iedereen een heel fijn pinksterweekend gewenst!
groetjes Ellen


1 opmerking:

  1. Wat een super mooie kaart, Ellen! Leuke techniek ook! Thanks for sharing!

    Hugs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...