vrijdag 23 mei 2014

Bloemen

Vandaag een kaart met bloemen. Met mijn favoriete Flower Shop stempelset. Hij blijft zo leuk en veelzijdig. Nou moet ik wel zeggen dat ik nog niet zo heel veel bloemenstempels heb en dan pak je hem natuurlijk ook sneller, maar deze set is zo tijdloos vind ik, en je kan er zoveel kanten mee op.
Maar goed........ hier de kaart:


Deze keer heb ik met vellum gewerkt. Dit vel vellum was al voorzien van de woorden "van harte". Ik had het nog liggen in mijn oude voorraad.
Ik heb 3 bloemen gestempeld met Versamark inkt zodat de witte embossingpoeder erop bleef plakken en dit heb ik verhit met de heattool. De poeder smelt dan en zo krijg je een glad reliëf laagje op je papier.
De bloemen heb ik bewerkt met Strawberry Slush inkt (gesponst) en daarna uitgeponst. De inkt blijft niet op de geëmbosde bloem zitten dus vandaar dat je zo'n mooie witte bloem houd.
Voor het papier heb ik Basic Grey gebruikt. Hierop heb ik een strook vellum geplakt. De woorden "van harte" stonden er dus al op, ik heb de randen bewerkt met Strawberry Slush inkt (gesponst) en bloemen gestempeld met dezelfde inkt. Voor de bloemen heb ik de derde afdruk gebruikt (dus 1x beïnkten, 2x stempelen op kladpapiertje en de derde keer op het vellum) zodat deze niet te overheersend werd.
Een wit touwtje eromheen met een knoopje erin en een bloemetje erop (zie verder hieronder) en de drie bloemen met foamblokjes erop geplakt zodat je meer diepte krijgt.
De basiskaart is Whisper White, het witte uit de bloemen komt dan nog weer terug.



Ook de binnenkant van de kaart heb ik bewerkt. Hier heb ik drie bloemen gestempeld met Strawberry Slush en deze daarna licht gesponst met dezelfde inkt.

Het witte kleine bloemetje op de kaart heb ik gemaakt met Simply Pressed Clay.
Met de siliconen vormpjes kun je bloemen en knopen maken.
De klei kun je van te voren al kleuren door er inkt door te kneden, je kunt de bloemetjes ook na die tijd een kleurtje geven met inkt of markers.
De klei is heel goed te verwerken en als het bloemetje droog is dan blijft het soepel aanvoelen. De klei kan gewoon aan de lucht drogen. Heel gemakkelijk dus.



Hier heb ik één bloemetje wit gelaten en één ingekleurd na het drogen.

Het zal niet lang meer duren of de lijst word bekend met de producten die gaan verdwijnen, en word de nieuwe catalogus gelanceerd. Wil je nog gebruik maken om iets te kopen van de producten die gaan verdwijnen houd dan mijn nieuwsbrief in de gaten. 
Krijg je mijn nieuwsbrief nog niet maar wil je wel graag alles volgen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.
Graag een mailtje naar: ellenkado@kpnmail.nl

Ook kun je mij volgen op facebook (onder Ellen Hamhuis). Hier staan altijd de laatste nieuwtjes op.

Bedankt voor het lezen van mijn blog en graag tot een volgende keer. 
Groetjes Ellen







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...