vrijdag 4 april 2014

Swappen

Gisteravond een event gehad van Stampin' Up!, dit is een soort trainingsavond.
Erg gezellig natuurlijk, leuk om je collega's weer te zien en bij te praten. Ook leren we weer nieuwe dingen en gaan we ook zelf aan de slag met elkaar. Dit keer maakten we een mooie kaart, zal ik binnenkort laten zien op mijn blog.

Maar wat we ook altijd doen is swappen, en ach.... eigenlijk is dit gewoon een duur woord voor ruilen.
Iedere demonstratrice maakt een projekt in veel veelvoud en zo kunnen we dit ruilen met elkaar.
Ik ben dus met een doos vol swaps naar Zwolle gegaan en kwam terug met een doos vol met allemaal verschillende ideetjes. En dat is zo leuk!!!!!!

En dit is mijn swap:

 Hier een paar voorbeeldjes wat er je allemaal zo leuk mee kan doen.

 

 

En zo maakte ik mijn swap:


- Je neemt een A4 vel cardstock en snijd hiervan reepjes van 2,5 cm breed. (en ze zijn dan 29,8 cm lang)
- Ik gebruikte de kleuren: Coastal Cabana, Strawberry Slush, Crisp Cantaloupe en Pear Pizzazz.
- De uiteinden punch je met het Envelope Punchboard.
- Met je vouwbeen maak je alvast de ronding erin.
 - De doillies heb ik een beetje bewerkt. Ik sponsde ze met inkt om ze zo een beetje kleur te geven. Ik gaf ze maar een klein beetje kleur, puur voor het effect.
- Ook hierbij gebruikte ik de kleuren inkt: Coastal Cabana, Strawberry Slush en  Crisp Cantaloupe
 - Ik vouwde de doillie een beetje "dubbel" en niette hem vast op de reep papier die ik dubbel gevouwen had.
- De reep papier was al wat rond van vorm dus leg je de uiteinden makkelijk over elkaar, ze kruisen elkaar zeg maar.
- Door de doillie te vouwen krijg je het rimpeleffect.
- Op het langste uiteinde (expres wat langer gelaten) heb ik "gefeliciteerd" gestempeld met de nederlandse Teksten stempelset (in de kleur Pacific Point)

- En nu de bloem, deze sneed ik met de Spiral Flower Originals Die.
- Ook hiervoor gebruikte ik weer dezelfde kleuren cardstock als de reepjes.

- Door de bloem voor te bewerken met je vouwbeen krijg je al een beetje de vorm erin.
- Daarna rol je de bloem op, ik gebruik altijd het uiteinde van een penseel om de bloem eromheen te draaien.
- Als laatste kom je een soort rond "dopje" tegen, dit vormt de onderkant van je bloem en zo kun je hem ook vastplakken.
- Door op het dopje een gluedot (grote dot) te plaatsen plak je de bloem vast. Het ligt eraan hoe strak je de bloem draait hoe groot de bloem wordt.

 En... tadaaa!

De bloem heb ik wat versierd met Dazzling Diamond Glitter. Met de 2-way gluepen wat lijm op de blaadjes en glitters erop.
Zo heb je net iets meer uitstraling van je bloem.





Tja, en zo ziet het productiewerk er dan uit. De hele tafel vol met al mijn spullen maar wel erg leuk om te doen.



Een enorme lange blogpost vandaag met veel foto's, ik hoop dat je het leuk vond.
In mijn volgende bericht zal ik laten zien wat ik allemaal voor leuke swaps heb gekregen van iedereen.
Tot gauw!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Elen,

    Wat was het leuk jou gisteren weer te zien, ik vond het erg gezellig! Je swap is prachtig, leuk dat je laat zien wat er allemaal mee kan! En die bloemstengel staat nu op mijn verlanglijstje;-)

    Fijn weekend, groetjes,
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Marit, het was inderdaad erg gezellig. Eigenlijk veel te kort om lekker bij te praten, ik hoop dat we elkaar gauw weer eens ontmoeten.

    groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...